Roskilde 05-1—1992

Aantal GP’s; 81
Hoogste notering in het WK; 9e(2018)
Hoogste finish; 2e(Australië 2014 Mclaren)
Hoogste startpositie; 4e
Puntentotaal; 137
Debuut Australië 2014

De eerste acht GP’s van het afgelopen seizoen heeft Magnussen het team van Haas in z’n eentje van de broodnodige punten voorzien omdat Grosjean wat lag te klooien op de baan. Na die 8 races werden de updates en upgrades wat minder bij Haas en kwamen de punten voor Kevin nog maar mondjesmaat binnen. Het middenveld lag vorig seizoen dicht bijeen en dan geeft het uitbrengen van succesvolle veranderingen aan de wagen de doorslag in de strijd om tienden van seconden. Ik weet niet of het een soort van frustratie was bij de Deen of dat het kwam omdat er harder voor de punten gevochten moest worden maar Kevin ontwikkelde zich tot een vervelende rijder. Hij nodigde Hulkenberg uit om zijn ballen te zuigen en op de track begon hij links en rechts wat beuken uit te delen. Zelfs op momenten dat hij op het punt stond om gedubbeld te worden door de frontrunners speelde hij hard to get. Moet hij niet doen.

Dat zelf aangemeten imago van bad boy staat hem helemaal niet, hij heeft dat ook niet nodig. In 2018 draaide hij een mooi constant seizoen en bracht de punten binnen op de momenten dat dat mogelijk was. Het behaalde dan ook zijn hoogste notering uit zijn carriere in het WK tot op heden. Ook versloeg hij Grosjean ruim op punten. Dit jaar moet het maar eens afgelopen zijn met dat rare gedrag. Onder de zwarte livery van de Haas klopt een scharlaken rood hart. De samenwerking tussen Haas en Ferrari werpt steeds meer en zoetere vruchten af. In kort tijdsbestek is het Amerikaans team tot een stabiele subtopper uitgegroeid. Nu moet Magnussen maar eens laten zien hoe goed hij werkelijk is. Met deze auto is hij in staat om voor plaats nummer 7 te gaan strijden. Maar dan moet hij zich wel wat meer op het racen focussen en zich minder druk maken om zijn imago.